vill inte flumma runt där inne, bara se på det...

satt nyss ute och snackade om att det skulle va häftigt att besöka christiania i danmark någon gång. stället eller "staden" är ett område som grundades 1971 då hippies tog över ett övergivet militärt område. innom området är det fritt att använda lättare droger och det är flum helt enkelt.. fattar inte att ett sånt ställe fortfarande kan existera? De danska myndigheterna har många gånger genom åren gjort mer eller mindre allvarligt menade försök att stänga Christiania fast aldrig lyckats. 

i stort sett de enda regler som gåller innom området är att Ingen tung narkotika får förekomma, Inga vapen, Inget våld, Ingen handel med byggnader eller bostäder. borde se det innan det stängs ner.. jag menar det är turist vänligt, eftersom det är en sevärdighet med alla gamla hus från 70-80 talet. jag säger inte att jag vill gå runt där påtänd, absolut inte. jag vill bara se det. allt ska ses!


en no picteres sign målad på ett hus vid entren till pusher street där handeln pågår..



Kommentarer
Postat av: rosie

martina. du är ju rolig. jag var där den dagen du skrev detta. haha. och jag tänkte samma som du. det va rätt tufft där men vi va bara där jättesnabbt för vi skulle med ett tåg. men rasmus och jag pratar om att åka tillbaka. hahaa. hänka? ;)

2010-07-18 @ 00:08:05
Postat av: svar M

hahah, men sjukt!?:o haha, klaaart skulle va fränt!

2010-07-18 @ 01:23:16
URL: http://nilsoni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0