fur- funderingar..




såg många fuskpälsar idag, snyggt men riktig päls slår det i utseendet..

så vi gick in i en pälsaffär på torget i vimmerby där vi aldrig vart för och kolla lite.. och jag hittade en  ganska kort päls den va så jälva grym såg ut som att mick jagger skulle kunna stå bredvid med armen hängandes på mina axlar när som helst ..ha ha!  
men köpte den inte iaf.. billig för och va en päls! kostade bara 1000:- REA i all ära ha! ja en chans och köpa en päls men den rök förbi när tanken slog mej att det snart är sommar..

men kan man köpa en päls? helt allvarligt? hemskt och tänka på att de föder upp djur till päls.. och vad tycker ni om mej nu? är jag helt ute och cyklar för jag tyckte den va snygg ? vet inte om jag ska vara glad eller ledsen?  en päls till hesjön kanske? nej sluta skämta nu.!  men ifall jag skulle komma med en päls, skulle ni kalla mej djur dödare" och kasta röd färg på den då? :S second hand är ju en annan grej 70 år gamla pälsar som bara ligger kan väl ändån andvändas,. men nya som den pälsen?  eller ska man bry sig om djur som levde för 70 år sen? ja herre guud vilket jobbig ämne.. vad tycker nì?


Kommentarer
Postat av: Ida

om den är snygg köp, jag kommer inte att döma dig ;) men ta inte med den till hesjön x) och visa den inte för frido han kommer nog tugga sönder den! <3

2009-02-20 @ 10:01:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0